Zhou Guanyu i Antonio Giovinazzi jako kierowcy rezerwowi Scuderii Ferrari
Scuderia Ferrari, jeden z najbardziej utytułowanych zespołów w Formule 1, stale rozwija swoje struktury i szuka nowych talentów. Pojawiają się kolejni juniorzy w akademii FDA, nie brak też poszukiwań utalentowanych sportowców wśród kartingowych zawodników. W tym kontekście warto jednak wspomnieć także o dwóch kierowcach, którzy pełnią w sezonie 2025 rolę rezerwowych w zespole. Jak ogłosiła Scuderia Ferrari, w tym roku obowiązkami tymi podzielą się Zhou Guanyu i Antonio Giovinazzi. Nie ulega wątpliwości, że ich zaangażowanie jest kluczowe dla zapewnienia ciągłości i sukcesów Scuderii.
Rola kierowców rezerwowych
Kierowcy rezerwowi odgrywają istotną rolę w każdym zespole wyścigowym. Są oni gotowi do natychmiastowego zastąpienia podstawowych kierowców w przypadku nieprzewidzianych sytuacji, takich jak kontuzje lub choroby. Dobitny przykład mieliśmy rok temu w samej Scuderii i osobie Olivera Bearmana – o czym zresztą pisaliśmy. To włąśnie dzięki kierowcom rezerwowym zespoły mogą zapewnić ciągłość startów i minimalizować straty punktowe do rywali.
Zhou Guanyu oraz Antonio Giovinazzi, wybrani przez Scuderię do tej roli w nadchodzącym sezonie, stanowią dość mieszany duet, przyznajmy. Obaj posiadają jednak bogate doświadczenie w świecie wyścigów samochodowych – nie tylko w samej Formule 1, co czyni ich na swój sposób idealnymi kandydatami do tej roli.

Zhou Guanyu – chiński talent
Zhou Guanyu to młody chiński kierowca, który szybko zdobył serca chińskich kibiców, ale i po części uznanie na arenie międzynarodowej. Jego kariera rozpoczęła się od kartingu, a następnie przeniósł się do serii juniorskich, towarzyszących Formuły 1. W 2022 roku został pierwszym chińskim kierowcą Formuły 1 startującym dla Alfa Romeo Racing ORLEN. Po ostatnich latach spędzonych w ekipie Stake F1 Team Kick Sauber u boku Valtteriego Bottasa, Chińczyk trafia na rezerwę do Maranello.
Jako rezerwowy Scuderii Ferrari, Zhou ma okazję bezpośrednio uczyć się od jednych z najlepszych kierowców w stawce – Hamiltona i Leclerca. Będzie mógł także rozwijać swoje umiejętności za pomocą najnowszej technologii dostępnej u czołowego producenta samochodów sportowych.

Antonio Giovinazzi – doświadczony „wyjadacz”
Antonio Giovinazzi to bardziej doświadczony włoski kierowca wyścigowy. Przez lata był on częściowo powiązany ze Scuderią Ferrari jako testowy i rezerwowy kierowca oraz brał udział w kilku Grand Prix dla Alfa Romeo Racing Team ORLEN, czyli jednej z odsłon ekipy Saubera. Polscy kibice doskonale pamiętają go jako „włoskiego Jezusa” z racji charakterystycznej fryzury, ale także z powodu rywalizacji w sponsorowanej przez ORLEN ekipie. To właśnie Giovinazzi wraz z legendarnym Kimim Raikkonenem pojawił się obok Roberta Kubicy na jedynej w Polsce oficjalnej prezentacji bolidu zespołu Formuły 1.
Giovinazzi, startujący obecnie – jak Kubicva zresztą– w ekipie Ferrari w serii WEC posiada unikalne połączenie umiejętności technicznych oraz fizycznych niezbędnych do radzenia sobie z wymagającymi warunkami Formuły 1. Jego obecność jako drugiego (czy raczej: pierwszego) rezerwowego dodatkowo wzmacnia potencjał strategiczny Scuderii Ferrari.

Strategiczne partnerstwo na linii Giovinazzi-Zhou
Współpraca pomiędzy Zhou a Giovinazzim może przynieść korzyści zarówno im samym, jak i całemu zespołu Scuderii Ferrari. Oba nazwiska symbolizują połączoną siłę młodego talentu ze stażem starszego kolegi – co jest kluczem do sukcesywnego rozwoju technologicznego oraz sportowego organizacji takiej jak Scuderia Ferrari. Ba, mariaż młodego talentu i doświadczonego zawodnika widoczny będzie także w postaci duetu Leclerc-Hamilton.
Pamiętajmy, że rola rezerwowych nie ogranicza się jedynie do bycia w ciągłym trybie „czuwania” – obaj aktywnie uczestniczą we wszystkich fazach przygotowań przedsezonowych czy testach symulacyjnych, pomagając zoptymalizować osiągi bolidů zarówno przed, jak i podczas sezonu wyścigowego.
Śmiało możemy zakładać, że zarówno Zhou Guanyu, jak i Antonio Giovinazzi odegrają istotną rolę we współtworzeniu – miejmy nadzieję – historii sukcesu tej ikonicznej marki motoryzacyjnej w nadchozącym roku.
Źródło: informacja prasowa zespołu
Będzie nam niezmiernie miło, jeśli postawisz nam wirtualną kawę – to nasze paliwo do dostarczania kolejnych informacji ☕
Opublikuj komentarz