Inter Europol Competition ogłasza kierowców na sezon 2024/2025 Asian Le Mans Series
Inter Europol Competition, polski zespół podejmujący się wyzwań w świecie wyścigów długodystansowych, potwierdził składy kierowców, którzy wystartują pod ich szyldem w ALMS. Zawodnicy wystąpią w Azji w dwóch prototypach LMP3 Ligier JS 320 z numerami 34 i 43.
Polska ekipa miała okazję w tym sezonie przypieczętować wiele sukcesów. Zdobyli mistrzostwo w amerykańskiej serii IMSA, oraz wicemistrzostwo European Le Mans Series. Zajęli drugą lokatę broniąc ubiegłorocznej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a przy debiucie w Daytonie24 zajęli czwartą pozycję. Bezapelacyjnie, zdominowali rok 2024 w klasie LMP2.
Skład kierowców samochodu #34
W samochodzie #34, zmienionym z kategorii LMP2 na LMP3, po raz pierwszy pojawi się Douwe Dedecker. Dołączą do niego znani już zespołowi z Małopola kierowcy – Brytyjczyk Timothy Creswick i Kanadyjczyk Daniel Ali. Dla siedemnastoletniego Dedeckera, Asian Le Mans Series jest debiutem w wyścigach na długim dystansie. Poprzednimi seriami w karierze Belga była Formuła 4 i Eurocup-3.
Ali i Creswick są znani kibicom śledzącym poczynania TurboPiekarzy w serii towarzyszącej European Le Mans Series, Michellin Le Mans Cup. Pojawia się ona obecnie w towarzystwie czwartej rundy WEC, którą jest legendarny wyścig Le Mans. Creswick i Ali mieli okazję przejechać jedną rundę razem, która odbyła się na torze Mugello. Ligier JS P320 z numerem #34 będzie miał różowe malowanie sponsora Belga, BWT, który sponsoruje m.i.n zespół Alpine w Formule 1.
„Jestem bardzo szczęśliwy, że dołączyłem do zespołu, po bardzo dobrym pierwszym wyczuciu samochodu podczas testów, czuję się pewny tego, czego możemy się spodziewać przez cały sezon.
„Oczywiście wniosę coś innego do zespołu pod względem wyglądu! Samochód będzie oklejony w różowe barwy BWT. Bedą nas wspierać w 2025 roku, więc dajmy z siebie wszystko i zobaczmy razem z zespołem, co możemy zrobić!” – podkreśla Dedecker.
Skład kierowców samochodu #43
Siostrzanym samochodem, wystawionym w klasie LMP3, będą kierowali Duńczyk Mikkel Kristensen, Nowozelandczyk Steve Brooks i Szwajcar Kevin Rabin. Kristensen już w wieku 16 lat miał okazję startować w Spanish GT Championship, gdzie był drugi w klasyfikacji. Startował w serii Supercars Iberia, zdobywając w niej dziewięć podiów. Steve Brooks będzie brązowym kierowcą owej załogi. Nowozelandczyk testował już prototypową maszynerię, m.i.n Peugeota 90X LMP1.
Ostatnim ogłoszonym kierowcą jest Kevin Rabin, który wygrał Prototype Winter Series z sześcioma zwycięstwami z siedmiu rund w klasie CN. Dołączył on do Ultimate Cup w 2024 na cztery rundy, a teraz dołącza do rywalizacji w Asian Le Mans Series. Jak mówi:
„Dołączenie do Inter Europol Competition, aby rywalizować w Asian Le Mans Series, przekracza moje oczekiwania. Ten rok był pełen niesamowitych niespodzianek i to ogromny zaszczyt dołączyć do tak konkurencyjnego zespołu z ambitnymi celami. Będę wciąż zdobywał doświadczenie, ponieważ dopiero zaczynam w LMP3, ale wierzę, że to właściwy moment na zrobienie tego kroku.”
„Jestem w pełni zaangażowany w dawanie z siebie wszystkiego i jestem bardzo wdzięczny zespołowi za zaoferowanie mi tej możliwości. Cieszę się, że będę mógł podzielić się tym nowym doświadczeniem ze wszystkimi w Inter Europol Competition”.
Jak to wygląda licencyjnie wśród kierowców?
Creswick, jak i Brooks posiadają licencje brązowe, które dopuszczają składy kierowców do rywalizacji w klasie LMP3. Kristensen, Rabin, i Ali posiadają licencje srebrne. Dedecker nie jest jeszcze sklasyfikowany na publicznie dostępnej bazie danych licencji FIA. Udział Belga w ALMS zmieni to i zostanie przyznana mu licencja, która będzie koloru srebrnego.
Przed zespołem Inter Europol Competition stoi możliwość zdobycia ponownie tytułu mistrzowskiego w klasie LMP3. Ostatni raz polski zespół wygrał mistrzostwo Azji w sezonie 2018/2019, z załogą zawierającą Jakuba Śmiechowskiego i Martina Hippe.
Pierwsze dwa wyścigi Asian Le Mans Series odbędą się siódmego i ósmego grudnia bieżącego roku na torze Sepang. Na tym torze ścigała się kiedyś F1, a obecnie ściga się m.i.n MotoGP. Po rozpoczęciu roku 2025 seria przenosi się do Zjednoczonych Emiratów Arabskich na tory Dubai Autodrome i Yas Marina Circuit.
Źródło: informacja prasowa zespołu
Będzie nam niezmiernie miło, jeśli postawisz nam wirtualną kawę – to nasze paliwo do dostarczania kolejnych informacji ☕
2 comments