Ferrari w 2025 roku: Nowy samochód i ambicje zespołu
Ferrari, jeden z najbardziej rozpoznawalnych zespołów w historii Formuły 1, stawia na ambitny rozwój swojego nowego bolidu na sezon 2025, znanego wewnętrznie jako Projekt 677. Po zakończeniu testów zderzeniowych, które odbyły się tuż przed świętami Bożego Narodzenia, zespół jest gotowy do intensywnych przygotowań do nadchodzącego sezonu. Celem jest nie tylko rywalizacja o tytuł mistrza świata kierowców, ale także zdobycie tytułu mistrza konstruktorów.
Kluczowe osiągnięcia w testach
Jak donoszą Włosi, nowy bolid Ferrari przeszedł pomyślnie zarówno testy statyczne w Maranello, jak i dynamiczne w obiekcie CSI w Bollate. Uzyskanie zatwierdzenia przez FIA oznacza, że zespół może przystąpić do dalszych prac nad samochodem oraz rozpocząć jego testy na torze. Debiut na torze zaplanowany jest na 19 lutego na domowym obiekcie zespołu w Fiorano, co otworzy drogę do oficjalnych testów przedsezonowych w Bahrajnie, a następnie do pierwszego wyścigu sezonu w Australii 16 marca.
Nowa koncepcja konstrukcji
Ferrari postanowiło przeprowadzić gruntowną modernizację swojego bolidu po udanym sezonie 2024, w którym zdobyli pięć zwycięstw i zajęli drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, tracąc jedynie 14 punktów do McLarena. Zamiast czekać na nowe regulacje na rok 2026, które wprowadzą całkowicie nowe zasady dotyczące jednostek napędowych i aerodynamiki, zespół postanowił wykorzystać ostatni rok obecnej ery efektu ground-effect do intensywnego ataku na tytuły.
Pod kierownictwem dyrektora technicznego Loïca Serry inżynierowie Ferrari przemyśleli filozofię projektowania nowego bolidu. Projekt 677 będzie miał zmodyfikowaną konstrukcję podwozia z przesuniętym do tyłu kokpitem oraz krótszą skrzynią biegów. Taki układ ma na celu optymalizację rozkładu masy i maksymalizację wydajności opon.
Powrót do zawieszenia pull-rod
Zespół Ferrari planuje powrót do zawieszenia pull-rod z przodu, które ostatnio stosowano w modelu SF15-T z 2015 roku. Decyzja ta ma nie tylko zalety aerodynamiczne, ale również wpisuje się w sprawdzone rozwiązania przyjęte przez rywali, takich jak Red Bull i McLaren. Taka zmiana podkreśla dążenie Ferrari do poprawy zarówno efektywności mechanicznej, jak i aerodynamicznej bolidu.
Dodatkowo nowa konstrukcja nadwozia ma na celu poprawę zarządzania przepływem powietrza, co zwiększy wydajność aerodynamiczną. Choć szczegóły dotyczące tych zmian pozostają tajemnicą, krążą plotki o przemieszczeniu kluczowych komponentów w celu uzyskania bardziej stabilnego bolidu.
Ambicje zespołu
Ferrari stawia sobie wysokie cele na nadchodzący sezon, co odzwierciedla ambitny plan przedstawiony przez przewodniczącego zespołu Johna Elkanna. Zestawienie Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona to wyraźny sygnał intencji zespołu. Obaj kierowcy mają unikalne umiejętności: doświadczenie Hamiltona oraz szybkość Leclerca stanowią silną kombinację.
Wczesne zakończenie testów zderzeniowych stawia Ferrari na dobrej drodze do agresywnego harmonogramu rozwoju. Zespół dąży do płynnego przejścia do testów przedsezonowych w Bahrajnie, aby upewnić się, że ich nowy bolid będzie odpowiednio dostrojony i gotowy do rywalizacji z McLarenem, Red Bullem oraz innymi konkurentami w sezonie 2025.
Słowem podsumowania
Ferrari przygotowuje się do ekscytującego sezonu 2025 z nowym bolidem Projekt 677. Dzięki innowacjom technologicznym oraz silnej parze kierowców zespół ma szansę na powrót na szczyt Formuły 1. Czas pokaże, czy ambitne plany Scuderii przyniosą oczekiwane rezultaty i czy uda im się zdobyć upragnione tytuły mistrzowskie. Jako zatwardziałemu Tifoso nie pozostaje mi nic innego, jak trzymać mocno kciuki!
Będzie nam niezmiernie miło, jeśli postawisz nam wirtualną kawę – to nasze paliwo do dostarczania kolejnych informacji ☕
Opublikuj komentarz