Ekspansja w Rajdach. Iron Dames w WRC2
Iron Dames, które są nam znane głównie z samochodów GT, dzisiaj ponownie poszły o krok dalej w rozpowszechnianiu swojej misji – stworzeniu normy, gdzie kobiece składy są tak samo powszechne jak męskie. Tym razem padło na ich dywizję rajdową, gdzie Żelazne Damy stawiają w 2025 na ekspansję.
Kierowca rajdowy Sarah Rumeau i jej pilot, Julie Amblard dołączą do stawki WRC2 w przyszłym roku, kontynuując również starty w FRC (French Rally Championship), które łączy rundy asfaltowe i szutrowe. Iron Dames podejmą się współpracy z Citroën Racing, korzystając z ich wsparcia co do samochodu C3 Rally2. Kontynuują one również swą współpracę z Sarrazin Motorsport.
Kim są Żelazne Damy, które zobaczymy w WRC2?
Sarah Rumeau zaczęła startować w rajdach w 2021 roku, debiutując w mistrzostwach Francji. Wcześniej uprawiała sport, ale nie motorowy – grała w piłkę ręczną na skali krajowej.
Julie Amblard zaczęła swą karierę pilota już w 2010, od kiedy Amblard jeździła u boku swojego ojca. W 2018 roku, wygrała selekcję Rallyes Jeunes FFSA Copilotes. Zanim połączyła siły z Sarah Rumeau w 2021, wzięła udział w wielu edycjach Rajdowych Mistrzostw Francji. Równolegle, Amblard była częścią ekipy „notującej trasę” (czyli sprawdzającej warunki na trasie kilka godzin przez startem rajdu) Sébastiena Ogiera w Toyota Gazoo Racing World Rally Team w 2023 roku.
Duet ten zdobywał sukcesy od 2021, zaczynając od mistrzostwa kobiet w FRC 2021. Lecz sukcesy nie skończyły się tam. W 2022 roku, zajęły one drugie miejsce w Mistrzostwach Francji z napędem na dwa koła i zdobywając Trofeum Michelin. W 2023 roku, wraz z Amblard zaangażowały się w podwójny program obejmujący ADAC Opel e-Rally Cup w Europie i wybrane wyścigi w Dirtowych Mistrzostwach Francji. Ich osiągnięcia obejmowało m.in czwarte miejsce w mistrzostwach Europy, zdobycie najwyższego miejsca wśród kobiet oraz wygranie ostatniego rajdu w szutrowych mistrzostwach Francji w kategorii napędu na dwa koła.
Kilka słów od Amblard i Rumeau
„Rok 2024 był rokiem odkryć i myślę, że możemy być dumni z tego, co osiągnęliśmy dzięki naszemu zespołowi Sarrazin Motorsport, dzięki wsparciu całej rodziny Iron Dames. Bycie pierwszymi przedstawicielami Iron Dames w świecie rajdów było dla nas wielkim powodem do dumy. Jesteśmy bardzo szczęśliwi i podekscytowani, że w 2025 roku otwieramy nowy rozdział na arenie międzynarodowej, rywalizując w Mistrzostwach Świata w WRC2 z Citroën Racing. Jeszcze raz dziękujemy całemu zespołowi za wiarę w nas, wiarę w nasze marzenia i wsparcie w ich realizacji.”
Julie Amblard, Informacja Prasowa Iron Dames
„Rok 2024 był rokiem nauki, poczyniłyśmy postępy zarówno na szutrze, jak i na asfalcie. Zakończyliśmy sezon na piątym miejscu na asfalcie i szóstym na szutrze. Przy dużej konkurencji udało nam się zniwelować różnice i to jest naprawdę pozytywne. Przez cały rok otrzymywaliśmy wiele porad od zespołu Sarrazin Motorsport, co pozwoliło nam poczynić duże postępy. Nie mogę wystarczająco podziękować Deborah [Deborah Mayer, założycielka programu Iron Dames] i całemu zespołowi Iron Dames za okazane nam zaufanie. To był niezwykły rok w jeździe na czterech kołach, w otoczeniu ludzi, którzy wspierają nas w najlepszy możliwy sposób. Daje nam to dużo siły, aby nadal dawać z siebie wszystko. Teraz kierujemy nasze twarze w stronę 2025 roku z Citroën Racing i nowym krokiem naprzód na arenie międzynarodowej. To ciągłe marzenie całego zespołu i jestem z tego naprawdę dumna”.
Sarah Rumeau, Informacja Prasowa Iron Dames
W jakich rundach będą startować?
Iron Dames podało nam już kalendarz, w jakich rundach ich dywizja podejmie się rywalizacji w mistrzostwach WRC i FRC. Damy wystąpią w siedmiu punktowanych rundach WRC2, zaczynając od Monte Carlo, przez rajdy takie jak Vodafone Rally de Portugal, Rally Italia Sardegna, EKO Acropolis Rally Greece, Secto Rally Finland, kończąc na rundach tzw. Rajdu Europy Centralnej i rundy kończącej w Arabii Saudyjskiej. W FRC, Damy podejmą się sześciu konkurencji na trasach asfaltowych, jak i kolejnych sześciu na torach szturowych. Kalendarz, według którego na chwilę obecną będą startować zawodniczki w różowych kombinezonach, wygląda następująco;
WRC2 • 23 – 26 Styczeń: Rallye Monte-Carlo • 15 – 18 Maj: Vodafone Rally de Portugal • 05 – 08 Czerwiec: Rally Italia Sardegna • 26 – 29 Czerwiec: EKO Acropolis Rally Greece • 31 July – 03 Sierpień: Secto Rally Finland • 16 – 19 Październik: Central European Rally • 27 – 30 Listopad: Saudi Arabia French Tarmac Championship • 13 – 15 Marzec: Le Touquet – Pas-de-Calais • 24 – 26 Kwiecień: Rhône Charbonnières • 13 – 15 Czerwiec: Vosges – Grand-Est • 03 – 05 Lipiec: Rallye du Rouergue • 04 – 06 Sierpień: Mont-Blanc Morzine • 26 – 28 Sierpień: Coeur de France French Gravel Championship • 04 – 06 Kwiecień: Terre des Causses • 02 – 04 Maj: Castine – Terre d’Occitanie • 29 – 31 Maj: Terre d’Aléria • 29 – 31 Sierpień: Terre de Lozère • 10 – 12 Październik: Terre des Cardabelles • 07 – 09 Listopad: Terre de Vaucluse |
Źródła: Oficjalna Strona Iron Dames, Informacja prasowa Iron Dames 10.12.2024
Będzie nam niezmiernie miło, jeśli postawisz nam wirtualną kawę – to nasze paliwo do dostarczania kolejnych informacji ☕
Opublikuj komentarz