Turbo Piekarze w „Zielonym Piekle”! Śmiechowski i Dillmann na Nürburgring
Lista zgłoszeń na drugą z jedenastu rund Nürburgring Langstrecken-Serie 2025, serii w której kierowcy używając samochodów GT jak i innych odmian podejmują się wyzwań na legendarnym, niemieckim torze, już obiegła świat wyścigowy. Po wcześniejszych ogłoszeniach, znaliśmy już wiele startujących, m.in Michelle Gatting. Niespodziewanie, na tej liście znaleźli się również obecni kierowcy Inter Europol Competition, czyli Turbo Piekarze. Są nimi Tom Dillmann i Jakub Śmiechowski, który poza rolą kierowcy pełni rolę dyrektora i właściciela zespołu.
Więcej szczegółów o zespole
Duet Polsko-Francuski pojawił się w barwach zespołu PTerting Sports by Up2Race, ze zgłoszeniem o numerze #670. W poprzedniej rundzie NLS Torben Berger, Henry Drury i Alex Sedgwick byli załogą tego auta. Samochodem używanym przez Turbo Piekarzy będzie BMW M240i Racing Cup, które należy do klasy „Cup”. Wszystkie samochody w niej zawarte są samochodami jednej marki o identycznej lub niemal identycznej specyfikacji.

Więcej o Nürburgring Langstrecken-Serie, czyli po co i dlaczego?
Nürburgring Langstrecken-Serie jest serią która służy jako przygotowanie do jednego z najbardziej znanych wyścigów dwudziestoczterogodzinnych, czyli 24h of Nürburgring. W obu tych wydarzeniach używane są te same systemy co do neutralizacji. Samochody bezpieczeństwa nie obowiązują poza przypadkami z czerwonymi flagami, podwójne żółte flagi oznaczają lokalny limit do 120 km/h, a flagi „Code 60”, używane najczęściej do incydentów wymagających innych pojazdów torowych, oznaczają lokalny przymus zwolnienia do 60 km/h.
Od 2015 r. zawodnicy muszą posiadać ważną licencję, „DMSB Permit Nordschleife”, która upoważnia do ścigania się specjalnie na odcinku Nordschleife toru Nürburgring. Ubiegający się o licencję muszą również wziąć udział w 2 wyścigach na torze w ciągu ostatnich 2 lat kalendarzowych. Może być to jedna z przyczyn pojawienia się polsko-francuskiego składu, znanego głównie z prototypów, w wyścigach samochodów GT.
Pierwsze podejście do NLS, czyli kwalifikacje i wyścig
Cały „weekend wyścigowy” w NLS trwa… tylko jeden dzień. W kwalifikacjach, załoga złożona z Piekarzy zajęła trzecie miejsce w swojej klasie, a ogólnie zajęła osiemdziesiątą ósmą pozycję. Wliczając pod uwagę to, iż dwóch zawodników samochodu #670 są debiutantami w NLS, a dla Kuby Śmiechowskiego jest to debiut w samochodach GT, można liczyć na stopniowe poprawy wyników.
Czterogodzinny wyścig PTerting Sports by Up2Race #670 skończyło na czwartej pozycji w klasie, a osiemdziesiątej trzeciej ogólnie. Jak to bywa w wyścigach debiutanckich, załoga skupiła się na zbieraniu doświadczenia i aklimatyzacji z inną formą wyścigów, niż typowej serii z prototypami. Tom Dillmann był szybszym kierowcą z dwuosobowej ekipy.
Najbliższy wyścig Nürburgring Langstrecken-Serie odbędzie się dziesiątego maja bieżącego roku. Owa runda nie pokrywa się z żadnym wyścigiem, w którym bierze udział Dillmann i Śmiechowski. Może to oznaczać powrót tych kierowców na Nürburgring, lecz nie musi. Więcej informacji na ten temat będzie dostępne bliżej samego dnia wyścigu. Przed zawodnikami Inter Europol Competition, zanim mogą ponownie trafić do Niemiec, jest jeszcze jedno zadanie – runda ELMS w Le Castellet.
Źródło: Oficjalna strona Nürburgring Langstrecken-Serie
Będzie nam niezmiernie miło, jeśli postawisz nam wirtualną kawę – to nasze paliwo do dostarczania kolejnych informacji ☕
Opublikuj komentarz